بومی سازی محصولی کاربردی در صنایع بسته‌بندی توسط دانش‌بنیان‌های ایرانی

1401/07/25 در ساعت 08:14:00

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به بومی‌سازی رزین فنولیک شد.

بومی سازی محصولی کاربردی در صنایع بسته‌بندی توسط دانش‌بنیان‌های ایرانی

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر، رزین فنولیک در صنعت پوشش قوطی‌های کنسرو و تیوب‌های بهداشتی و غذایی کاربرد دارد؛ این محصول که تاکنون در حجم بسیار بالایی از کشور آلمان به ایران وارد می‌شد، توسط شرکت دانش‌بنیان آیرین پلیمرجاویدان بومی‌سازی شد.

جاودان پولادی رئیس هیئت مدیره شرکت آیرین پلیمرجاویدان درباره این محصول گفت: این محصول یک نوع رزین به نام "فنولیک رزول" است که ترکیب آن با رزین اپوکسی در پوشش‌های فلزات در صنایع بسته‌بندی موادغذایی، مواد شیمیایی و مواد آرایشی-بهداشتی مصرف می‌شود.

پولادی گفت: این محصول با توجه به ارتباط مستقیم آن با مواد غذایی و آرایشی-بهداشتی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ورود مواد خارجی به داخل بسته بندی داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: این محصول تمامی آزمون‌های خوردگی و نفوذ مواد خارجی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان مقاومت شیمیایی بسیار بالا، چسبندگی بالا، سختی و انعطاف پذیری مناسب و همچنین خواص ضد باکتریایی و ضد کپک را از جمله مزایای این محصول نام برد.

پولادی درباره میزان رقابت محصول این شرکت با سایر محصولات مشابه بازار گفت: محصول تولیدی این شرکت با دارا بودن تمامی خواص محصولات غیرایرانی، دارای قیمتی ارزانتر است و همچنین عمده مواد اولیه مصرفی آن نیز از داخل کشور تأمین می‌شود.

وی بازار هدف این محصول را تولیدکنندگان پوشش‌های غذایی در داخل کشور و همچنین بازار کشورهای همسایه در آینده‌ای نزدیک عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آیرین پلیمرجاویدان در انتها با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر گفت: این شرکت از تسهیلات نمونه‌سازی استفاده کرده است و با توجه به همکاری خوب صندوق امیرکبیر بسیار از این همکاری رضایت داشته و از این صندوق ممنون هستیم.

هدی عابدی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر در ارتباط با این محصول گفت: محصول شرکت آیرین پلیمر با دارا بودن میزان فرمالدهید آزاد(03/0 درصد) نسبت به محصول خارجی(بین 1/0 تا 1 درصد) دارای آلودگی کمتر و زیان دهی بسیار کمتر برای سلامتی انسان نسبت به نمونه های خارجی است.

عابدی همچنین ادامه داد: این محصول تولیدکننده ایرانی ندارد و تنها محصول مشابه آن رزین شرکت آلمانی است که محصول مورد نظر از لحاظ کیفی با محصول این شرکت برابری می‌کند و از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه است.

نظر جدید
0%