رفع نیاز شرکت‌های تایرسازی به یک محصول کلیدی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

1401/06/16 در ساعت 10:01:00

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به بومی‌سازی محصول رهاساز تایر(رنگ داخلی تایر) شد.

رفع نیاز شرکت‌های تایرسازی به یک محصول کلیدی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر، معصومه نوجوان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه کاوان نصیر ایرانیان، با اعلام این خبر افزود: بنا به نیاز شرکت‌های تایرسازی، طرح تولید محصول رهاساز تایر یا رنگ داخلی تایر به شرکت ارجاع شد که توانستیم با موفقیت این محصول را در کشور بومی‌سازی کنیم.

نوجوان ادامه داد: در صنعت تایرسازی، لازم است تایر، بعد از ولکانیزاسیون(پخت)، بدون آسیب‌دیدگی بتواند به راحتی از قالب لاستیکی (بلادر) جدا شود. ترکیبات فعال سطحی که بتوانند این جدایش از قالب را فراهم کنند، رهاسازها (agents Releasing) هستند.

وی محصول رنگ داخلی تایر یا رهاساز تایر را از جمله کالاهای مصرفی در صنعت تایرسازی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه کاوان نصیر ایرانیان در ارتباط با میزان رقابت این محصول با نمونه‌های مشابه بازار گفت: محصولات موجود در بازار همگی وارداتی هستند و تا بحال شرکت داخلی اقدام به تولید رهاساز تایر یا رنگ داخلی تایر نکرده است

وی پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، بی بو و غیر سمی بودن، مدت زمان ماندگاری مناسب روی قالب و همچنین قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های وارداتی را از جمله مزایای این محصول نام برد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه کاوان نصیر ایرانیان در انتها با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر گفت: در مرحله نمونه‌سازی و ارتقاء این محصول از صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر تسهیلات نمونه‌سازی دریافت کردیم. این تسهیلات بسیار به موقع به شرکت اعطا شد و توانست بسیاری از مشکلات مالی در این فاز را پوشش دهد.

هدی عابدی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر در ارتباط با محصول تولیدی این شرکت گفت: شرکت اندیشه کاوان نصیر ایرانیان فعال در زمینه تولید مواد اولیه شیمیایی و به طور خاص مواد اولیه شیمیایی مورد استفاده در صنایع لاستیک و تایر است، محصول رهاساز تایر، جدیدترین نسل رهاسازهای قالب از تایر است که توسط این شرکت طراحی و به بازار عرضه شده است.

عابدی گفت: این محصول از لحاظ کیفیت هم سطح نمونه‎های وارداتی است و با توجه به تحریم و افزایش قیمت ارز به لحاظ قیمتی برای مصرف‌کنندگان داخلی بسیار مقرون به صرفه است.

نظر جدید
0%